Ubezpieczenia i Prawo Pracy nr 23 (329) z dnia 1.12.2012
Obowiązek zgłaszania pracodawcy do PIP oraz Sanepidu będzie zniesiony
Aktualnie w myśl art. 209 K.p. pracodawca rozpoczynający działalność jest obowiązany, w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia tej działalności, zawiadomić na piśmie właściwego okręgowego inspektora pracy i właściwego państwowego inspektora sanitarnego o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności. Obowiązek ten ciąży też na pracodawcy odpowiednio w razie zmiany miejsca, rodzaju i zakresu prowadzonej działalności, zwłaszcza zmiany technologii lub profilu produkcji, jeżeli zmiana technologii może powodować zwiększenie zagrożenia dla zdrowia pracowników. Co więcej, właściwy okręgowy inspektor pracy lub właściwy państwowy inspektor sanitarny może zobowiązać pracodawcę prowadzącego działalność powodującą szczególne zagrożenia dla zdrowia lub życia pracowników do okresowej aktualizacji informacji.
W dniu 9 listopada br. Sejm uchwalił ustawę o zmianie ustawy Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw. Zmiany wprowadzone do Kodeksu dotyczą zniesienia obowiązku zgłoszenia pracodawcy do Państwowej Inspekcji Pracy oraz Sanepidu (uchylenie art. 209 K.p. i pkt 1 w art. 283 § 2 K.p.). Ustawa została skierowana pod obrady Senatu.
Konsekwencją zaniesienia obowiązków informacyjnych względem Państwowej Inspekcji Pracy i Sanepidu, będzie zniesienie sankcji za ich niespełnienie (obecny art. 283 § 1 pkt 1 K.p.). Zmiany mają wejść w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
www.KodeksPracy.pl - Bezpieczeństwo i higiena pracy:
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.VademecumBHP.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
GOFIN PODPOWIADA - Prawo pracy
Kompleksowe opracowania tematyczne
WSKAŹNIKI - Prawo pracy
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM - Prawo pracy
Forum aktywnych księgowych i kadrowców
|